Сергей Храбров (oldgoro) wrote,
Сергей Храбров
oldgoro

Заявление украинского МИДа

2. Роковини незаконної окупації та анексії  Криму

Цими днями виповнюється 3 роки з часу незаконного і нелегітимного референдуму в АРК та незаконної окупації та анексії Російською Федерацією Автономної Республіки Крим та міста Севастополь всупереч нормам міжнародного права. Три роки страждань, три роки зруйновагого життя, три роки зламаних доль.

Здійснивши цей міжнародний злочин, Росія порушила Статут ООН, Гельсінський Заключний акт 1975 року, Будапештський Меморандум, базові принципи міжнародного права та європейського устрою, спровокувала найбільшу з часів Другої світової війни безпекову кризу в Європі.

Фактично, це більше ніж злочин. РФ зруйнувала всю систему міжнародного права, міжнародної безпеки та систему світового правопорядку.

За грубі порушення основоположних норм і принципів міжнародного права весь цивілізований світ засудив незаконні дії РФ і застосував до Російської Федерації санкції.

Територальна ціліність України в межах її міжнародно-визнаних кордонів підтверджена резолюцією Генеральної Асамблеї ООН 68/262 від 27 березня 2014 року «Територіальна цілісність України». Резолюцією ГА ООН від 16 грудня 2016 року «Права людини в окупованому Криму та м.Севастополь» (Україна) Росія вперше на міжнародному рівні визнана державою-окупантом.

Окупувавши Крим, російська влада принесла на півострів атмосферу страху, безправ’я та репресій. Вона свідомо і безкарно продовжує порушувати на окупованій території права людини, здійснює терор проти незгодних. На півострові фактично відсутні свобода слова, свобода ЗМІ, свобода віросповідань, свобода об’єднань та асоціацій. Щоденно відбуваються  систематичні утиски прав кримськотатарського народу та етнічних українів, які виступають проти незаконної окупації Криму. Переслідування, насильницькі зникнення, тортури – щоденне життя українських громадян в окупованому Криму. Окупаційна влада вийшла на новий рівень цинізму – переслідування адвокатів політв’язнів та правозахисників з метою послабленнч їхнього захисту.  

Барометр несвободи на окупованому півострові досяг своєї критичної позначки та вимагає негайної реакції міжнародної спільноти.

МЗС робить і робитиме все можливе для відновлення контролю над півостровом. Російського агресора і окупанта обов’язково буде притягнуто до відповідальності за усі вчинені злочини. Крим був, є і залишатиметься невід'ємною частиною суверенної території України.

Закликаємо світове співтовариство консолідувати міжнародний тиск на Росію з метою її невідкладного повернення в русло міжнародного права, скасування всіх незаконних рішень, які призвели до тимчасової окупації української території, компенсації збитків, завданих нею Україні та її громадянам.

Санкціії мають тривати до тих пір, поки Крим не буде деокупований і Україна не відновить свій контроль над півостровом. І ми вдячні нашим партнерам за підтримку і солідарність з Україною в цьому питанні.

3. Щодо питання деокупації Криму

Україна веде постійну політико-дипломатичну боротьбу за звільнення Криму і припинить її лише після повної де-окупації півострова та відновлення територіальної цілісності нашої держави.

- Звичайно, без міжнародної підтримки та консолідації зусилля будуть не достатніми. Тут вкрай важлива єдина позиція світової спільноти. Вона є. І не лише тому, що всі підтримують Україну. А тому, що всі усвідомлюють важливість поваги до міжнародного права та всю глибину наслідків порушення міжнародного права.

- Цю боротьбу можна поділити на декілька треків: політичний (санкційний сегмент та сегмент невизнання незаконної окупації Криму), міжнародно-правовий, інформаційний.

- Я маю на увазі перш за все секторальні і персональні санкції як проти Росії, так і проти так званої влади Криму, рішення міжнародних судових інстанцій, рішення спеціалізованих міжнародних форматів.

Санкції на сьогодні залишаються фактично найбільш ефективними інструментами політики деокупації. Тому МЗС на постійній основі працює з ключовими партнерами України з метою продовження і посилення «кримських пакетів» обмежувальних заходів.

- Рішення міжнародних організацій формують міжнародну політику невизнання анексії Криму, дають політичну оцінку незаконним діям РФ як держави-агресора і окупанта. Це - та політична основа, на якій на яку опираються всі інші міжнародні механізми, здатні призвести до якісних змін у позиції Росії та захистити інтереси України.

27 березня 2014 року ухвалено резолюцію ГА ООН 68/262 «Територіальна цілісність України», де закріплюється невизнання будь-якої зміни статусу АРК та міститься заклик до уникнення дій чи кроків, що могли б тлумачитися як визнання такого зміненого статусу, як імперативними для всіх служб ООН та організацій її системи. Цей документ очевидно є відправною крапкою у міжнародному визначенні статусу Криму та його приналежності.

Протягом 2014-2017 років в рамках ключових міжнародних організацій - ООН, Ради Європи, ЄС, НАТО, ОБСЄ - було ухвалено значну кількість документів, що створили солідну правову базу у питанні закріплення статусу Криму, оцінки дій Російської Федерації, містять чіткі та беззаперечні вимоги до російської окупаційної влади.

Одним з останніх важливих здобутків української дипломатії є ухвалення Резолюції Генасамблеї ООН 71/205 «Стан з правами людини в Автономній Республіці Крим та місті Севастополь (Україна)», ухваленої у грудні минулого року. Резолюція підтверджує суверенітет та територіальну цілісність України та визнає АР Крим та місто Севастополь тимчасово окупованою територією. Важливим елементом також є вперше застосування у термінології ООН визначення «окупаційна влада» щодо статусу РФ у Криму. Документ містить заклик до РФ дотримуватись зобов'язань країни-окупанта у відповідності до міжнародного права, зокрема Женевських конвенцій від 12 серпня 1949 року, а також гарантувати безперешкодний доступ до окупованого Криму міжнародним правозахисним механизмам.

- 16 січня 2017 року Україна подала позов до Міжнародного Суду ООН у рамках Міжнародної конвенції про боротьбу з фінансуванням тероризму 1999 року та Міжнародної конвенції про ліквідацію всіх форм расової дискримінації 1965 року. Остання має безпосереднє відношення до Криму. РФ порушує Конвенцію про ліквідацію всіх форм расової дискримінації, беручи участь в кампанії дискримінації щодо неросійських громад, які проживають на окупованій території Кримського півострова, зокрема, спільнот етнічних українців і кримських татар.

- Інформаційний трек є надзвичайно важливим. Про всі порушення та тяжкі злочини РФ в окупованому Криму світ має знати. У цьому зв’язку ми активно працюємо в рамках міжнародних організацій. Активно проводимо публічні кампанії разом з нерядовими організаціями щодо кричущих порушень прав людини в окупованому Криму.

- Зрозуміло, що політичні і міжнародно-правові інструменти не можуть дати негайного результату в плані де-окупації Криму. Однак, за умови синергії міжнародних зусиль, постійного наростання економічного і політичного тиску на державу-окупанта, підтримки міжнародної ізоляції незаконної влади півострова ми в перспективі зможемо отримати сприятливу ситуацію для приведення ситуації в Криму до міжнародно-правового русла.

Tags: Украина, агрессия, крымнаш, международное право, оккупация
Subscribe
Buy for 20 tokens
Buy promo for minimal price.
  • Post a new comment

    Error

    Anonymous comments are disabled in this journal

    default userpic

    Your IP address will be recorded 

  • 0 comments